3 miesta v Amsterdame, ktoré sa oplatí navštíviť

13731778_10201963333201651_13045395404987086_o

Je to mesto plné umelcov, otvorených a usmievavých ľudí, no taktiež aj mesto plné zaujímavých parkov, múzeí a pamiatok, ktoré sa oplatí vidieť. Keď som pracovala v Holandsku, v tomto meste a jeho okolí som sa zdržiavala veľmi často. Vždy, keď som mala voľno som sadla na bicykel a vybehla do centra. Postupom času som si našla tri miestečká, kde som svoj voľný čas trávila najradšej.

  1. Vondelpark
    Veľmi známe slovíčko spájajúce sa s Amsterdamom. A môžem potvrdiť že naozaj má svoje čaro. V Amsterdame som bola v lete, takže čas na poobedné vylihovanie v parku bol ideálny. Vondelpark má rozlohu až 47 hektárov, takže miest na vylihovanie je viac než dosť. V lete je veľmi plný, ale aj napriek tomu si vie človek dostatočne oddýchnuť. Zvykla som tam chodiť na bicykli, prebicyklovať celý park a potom si sadnúť na trávnatý koberec a čítať knihu alebo iba pozorovať okoloidúcich a cyklistov. Najlepší zážitok.

    13495202_10201920734536711_2398183180634536630_n
    Vstup do Vondelparku
  2. Stedelijk museum
    Keďže bolo počasie v lete krásne, nemala som moc náladu chodiť po múzeách. Jedno doobedie sa to ale všetko zmenilo. Bolo až prílišné horko a ja som sa rozhodla zaliezť do klimatizovanej budovy na Museumplein. Kombinácia moderného a súčasného umenia je nádherne spracovaná a plná inovácií. Bol to skvelý zážitok a určite odporúčam každému milovníkovi umenia navštíviť toto miesto, okrem Van Gogh museum alebo Rijksmuseum.

    snimka-obrazovky-2017-02-10-o-20-15-40
    Jedna z exhibícií, ktorú som videla v Stedelijk
  3. Amsterdamse Bos
    Síce nie priamo v Amsterdame ale v prímestí Amsterdamu, no predsa len veľmi obľúbené miesto. Amsterdamse Bos alebo v preklade Amsterdamský les je obrovský park plný zelene, cyklo dráh, jazdeckých dráh pre jazdcov na koni a dráh pre bežcov. Je to raj pre každý šport a každého milovníka prírody. Najlepšia voľba pre únik z veľkomesta. Po vstupe do parku hneď nadobudnete pocit, že ste zrazu v inom svete, a nie v strede hlavného mesta plného ľudí. Okrem krásnej prírody tam nájdete aj milú kaviareň s farmou, kde sú malé kozičky a máte možnosť ich nakŕmiť. Ja som túto možnosť využila a bol to nádherný zážitok.

    13483026_10201868524151484_4913583035581228798_o
    Kŕmenie mladých kozičiek v Amsterdamse Bos

Samozrejme, že ak už nič, tak iba jednoduchá prechádzka po Amsterdame naplní dušu skvelou energiou a vyčaruje úsmev na tvári.


Ak sa vám článok páčil, budem veľmi rada ak zanecháte komentár, palček hore alebo mi bude úplne aj stačiť úsmev na vašich perách. 🙂

Leave a Reply

